Tema: Sex

Det är alltid lika roligt att prata om sex, vet inte varför det är det. Det är bara så.. Sex finns överallt, på TV:n, i filmer, i vardagen. Har ni egentligen tänkt på att nästan allting kan kopplas till sex. Tex när man tankar bilen, någon har en ny partner eller liknande. Om ens kompis har en ny flick/pojkvän vill man ju veta om dem har gjort det eller om den nya är bra eller inte. Vad dem har gjort, om den är stor eller inte. Allt vill man veta. Sen är det ju det där påståendet att killar skulle tänka mer på sex en oss tjejer. Är det verkligen sant?? Jag är ganska tveksam, visst det är ju förstås individuellt men jag har svårt att tro att det skulle vara så. Killar tittar säkert mer på porr och liknande och tänker på sex på det viset men jag tror tjej kan tänka lika mycket på det. Jag kan faktiskt erkänna att jag själv pratar ganska mycket om sex. Sex är ju även bra för oss, har hört någonstans att man ska bli gladare och friskare av att ha sex. Fast jag tycker inte att man som tonåring ska ha sex bara för att andra har haft det. Man ska känna sig redo och känna att man gör det med rätt person. Det är även viktigt att man skyddar sig ordentligt och att man kollar upp sig så fort man tror att man kan ha någon könssjukdom. Det finns en rad olika sjukdomar man kan få genom sex så därför är det viktigt att man tar vara på sig själv och verkligen skyddar sig. Och kom ihåg P-piller skyddar inte mot sjukdomarna. P-piller är bra att använda om man har en partner som man har varit med ett tag. Kondomen är det som man ska använda om man bara är ute efter ett one night stand eller precis har träffat någon.




Kom ihåg att om man inte vill ha sex så behöver man inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0