Måndagkväll

Idag är jag då hos min pojkvän, har varit och handlat lite mat och sen åkte vi och köpte pizza. Orkade inte laga nån mat idag. Tyvärr finns det ju en nackdel för mig att äta sån mat. Jag blir så illamående efteråt och det är inte för att jag har ätit för mycket utan för att jag försöker leva hälsosamt och när jag då äter mat som pizza och liknande vill jag bara bli av med det så fort som möjligt. Inte för att jag äter denna maträtt ofta men jag gillar inte mat som är fett och så, blir nästa illamående av att se på det. Nej ska jag vara ärlig tar jag hellre en sallad och en kycklingbit än pizza eller McDonalds.

Jag har även haft det lite mysigt med min kille, legat i soffan och tittat på olika TV-program. Vi har bl a tittat på Spårlöst, då det var ett syskonpar som ursprungligen var från Ungern. Dem hade bott på barnhem och hos det värse fosterfamiljer, där dem rent ut sagt hade blivit misshandlade när dem hade gjort något som dem vuxna inte gillade. Kille hade tydligen haft problem med sängvättning när han var jätteliten och det slog dem honom för, han hade även varit magsjuk en gång och spytt upp ärtsoppan dem hade fått till middag. Då var han tvungen att äta upp hans egna spya och efter det hade han inte ätit ärtsoppa igen vilket är jävligt förståligt. Det är när man hör sånt här man märker hur bra vi egentligen har det här i Sverige. Vi borde vara mer tacksamma över att vi har det så bra som vi har det. Det är ändå värt att tänka på nästa gång man ber om något.

Nu ska jag iaf sova lite, ska upp tidigt.. Skriver mer imorgon..
Puss puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0