Gårdagen!

Då tänkte jag berätta lite om gårdagen. Vi åkte ju som sagt upp till Stockholm eller rättare sagt UF-mässan i Stockholm. Dagen började med att vi samlades vid bussarna. Vi åkte i två småbussar typ van aktiga. Självklart hade dem våran snygga naturbrukslogga, hihi. Iaf Emelie hade bakat kladdkaka och hade med sig en massa tidningar (Glamor). Lasse (våran lärare) ville visa oss hans "företag". Han har en inhängnad som man kan hyra förvaringsplats på. Eller som Lina sa en grusplan med skit. Inte så intressant kanske men ändå. Sen åkte vi upp till Stockholm. På vägen upp stannade vi och hade kisspaus och självklart köpte jag och Emelie cola. I bussen pratade vi och skrattade åt allt möjligt. Lina sa till och med att jag var lite flum och det tror jag hela världen skulle tycka om dem satt i den bussen.

När vi väl var framme på mässan så bestämde vi att vi skulle gå runt och titta till klockan halv ett. Vi gick in och tittade runt, klockan gick väldigt långsamt. När vi hade tittat på alla UF-företag en gång gick vi ut så att Emelie kunde röka lite. Vi satte oss på en bänk utanför snackade och hon rökte. Plötsligt kommer det fram en kille occh frågar Emelie om en cigg. Han såg lite gay ut men jag ska inte säga något i fall han inte var det. Vi satt kvar en stund efter det och snackade. Sen blev det så kallt så vi bestämde oss för att gå och titta en gång till. När vi hade gjort det gick vi ut igen och satt ute i kanske en timme och snackade om allt möjligt. Vi snackade lite om vad som skulle hända i helgen och lite sånt. Blev ganska mycket snack om sex, men det är det nästan jämt. Det är iaf roligt att snacka om det. När klockan entligen hade slagit halv ett samlades vi vid entren och sen gick vi till Mc Donalds och käkade. Jag tog en Ceasarsallad och cola. Både nyttigt och onyttigt. Egentligen ville jag dricka mineralvatten till men eftersom jag var ganske trött så tog jag colan så man kunde få lite koffein i sig. Efter maten gick vi tillbaka och gick ännu en runda där inne. Blev lite långtråkigt när man hade sett allt två gånger innan. Alla som var där och visade upp sina UF-företag var väldigt duktiga. Det fanns väldigt många bra idéer och så. Fick lite inspiration och tankar. Vi åkte hem vid klockan halv tre ungefär, men Lasse var ju lite sen så vi kom iväg vid kvart i tre ungefär.

På bussen hem var det ungefär samma stämning som på vägen upp, bara det att Lina, Sofie och Jenny sov så det var bara jag och Emelie och såklart Lasse som var vakna. Vi hade iaf roligt, Lasse var ju såklart upptagen med att köra men jag och Emelie hade skitroligt längst bak i den lilla bussen. Vi köpte lite colanappar och flummade runt lite. Vi satte en napp under överläppen och det såg helt sjukt ut. Sen hittade vi på en liten låt, läste lite till i tidningarna och skrattade ännu mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0