7 Maj 2009

Hallå mina små söta!
Idag har det hänt ganska mycket faktiskt. På sällskapsdjurslektionen kom Ulla och pratade om APU-platser och sånt.
Efter det var det lunch och det var ingen vidare god mat. Som vanligt alltså. Efter lunchen började vi gå igenom Hund och sen vid halv ett började min grupp att dissekera fåglar. Alla djur vi får dissekera i skolan är djur som har antingen dött av naturligt orsak eller avlivats pågrund av sjukdom eller liknande. Anledningen till att vi dissekerar djur är också för utbildningssyfte, man får större förståelse för hur de olika organen och allt fungerar och ser ut. Det var en i klassen som blev lite ledsen när vi skulle börja men hon gråter nästan på alla lektioner och hon gråter nästan för allt. Hon verkar inte ha några vänner och hon verkar inte vilja ha några heller. I alla fall jag vet inte om jag ska lägga ut några bilder under själva dissektionen här på bloggen, jag vet ju inte hur känsliga ni läsare är och så. Efter dissektionen hade vi en etologi studie.Vi skulle sitta och titta på en fågel och se vad den gör varje minut. Skriva upp det och hålla på. Inte sådär jätteroligt faktiskt, lite långtråkigt om man ska vara riktigt ärlig. Det är det som har hänt idag, nu måste jag sova ska ha en guidening i morgon så jag måste få sova ett par timmar, så jag kan koncentera mig ordentligt.
Godnatt då mina kära läsare!
Puss och hej..
Skriver om guideningen i morgon.

Kommentera gärna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0