13 Maj 2009

Tänkte berätta lite om vad som hände igår.

Först på morgonen hade vi svenska och då skulle vi skriva ett antal budord och lämna in. Sen på sällskapsdjurslektionen innan lunch hade vi genomgång på Hund&Katt. Pratade om skelettets uppbyggande och sånt. Sen efter lunch så fortsatte vi lite med genomgången vi hade innan lunch, sen vid halv ett hade vi tredelning. Min grupp hade hantering av smådjur. Jag och Sofie började med Chincihllorna och hamstrar. Vi gjorde hälsokontroller och lärde oss och hantera dem så klart. Sen gick vi till kaninavdelningen och då ville våran lärare att vi skulle ta ut den belgiska jätten eftersom jag hade kaniner hemma, visseligen väger inte mina 7 kg utan närmare 1-2 kg. Det gick iaf bra jag fick både in och ut henne ur buren. När vi var klara där gick vi till smågnagare (dvs råttor, möss, gerbiler och marsvin) och där gjorde vi samma saker som på dem andra två stationerna. 

Efter skolan åkte jag och Emelie ner till stan. Jag skulle ta ut pengar och sen gick vi till CityLife och köpte ett par smycken till navel. Även om jag inte får byta än så ville jag ändå ha något hemma så jag kan byta när jag får. Hoppas på att kunna byta i början av juli. Vi kollade även på lite bikinis och sånt men hittade ingenting man verkligen ville ha. Gick sen till Cubus och köpte ansiktsrengöring och sen åkte jag hem. Innan Cubus tog vi även en hamburgare på McDonalds och sen träffade vi Lulle som Emelie skulle få pengar av. Sen åkte jag hem till Motala igen. 






 
När jag väl var hemma sen lagade jag lite mat, det blev potatis, köttbullar och brunsås. Efter det hoppade jag in i duschen och sen la jag mig i sängen och pluggade till svenska provet. När jag hade pluggat i ungefär en timme släckte jag lampan och gick och la mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0