24 mars 2009





I tisdags var vi på studiebesök på Tropikariumet med klassen.
Där gick vi runt och tittade på de olika djuren medans våran lärare berättade liet om dem.
Vi fick även mata några apor med zofobas, som ser ut lite som en larv. Det tyckte dem var jättegott!
När vi hade gått igenom nattdjursavdelningen och kom fram till alligatorerna sa en i min klass
-herregud den är ju lös!!
Och jag kunde bara inte sluta skratta..
Alligatorn var ju inte lös utan den låg bara vid glaset och solade sig lite under värmelampan.
När vi var vid fiskavdelningen fick vi se när dem matade Pacusarna, som är en allätande pirajsort med tomater, i det vilda äter dem fallfrukt. I samma akvarium hade dem även papegojmalar som dem matade med torsk.
Vi fick mata några Slamkrypare med zofobaslarverna som var kvar. Sen när vi skulle åka hem hade det börjat snöa och våran lärare frågade om någon hade dansat snödansen och min kompis fattade först inte att det inte var någon riktig dans, så hon frågar vad det var, sen gick det upp för henne och alla i bussen satt och asgarvade.
Under hela resan tillbaka till skolan var det typ bara jag och Emelie som pratade. Men jag antar att inte någon annan hade något att säga så..
 När vi var tillbaka i skolan skulle jag och Emelie gå in i djurhuset och kopiera lite papper och när hon gick ur bussen så tappade hon colan som vi hade köpt och det bara sprutade cola över hos gatan och lite på oss också. 
Haha vilken dag det var, lite halvtokig med mycket skratt...

Puss & Kram Michelle 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0