Tema: Barn

Har lite svårt för människor som bara skaffar barn sådär. Man måste ju kunna ta hand om dem efteråt också. Folk tänker ju inte på det. Barn kostar pengar, behöver uppmärksamhet och tillsyn hela tiden osv. Hur många gånger har man inte sätt mammor som sätter sin karriär framför barnet och det är så jävla fel. När man ska skaffa barn får man ju se till att man har tid, ekonomi och iaf lite kunskap till det. Tycker väl inte heller det är så bra att skaffa barn så här i lågkonjunkturen, visst det finns dem som har gott om pengar i dessa tider men är man en vanlig svensson ska man nog tänka både en och två gånger innan man fattar sitt beslut. Det är inte det att jag är emot folk som skaffar barn, tycker bara att det inte är sjysst att skaffa barn som en statussymbol.

En annan sak jag inte förstår är ungdomar som skaffar barn, ursäkta men jag tycker det är fel. Visst man ska få skaffa barn när man vill men skaffa barn när man är mellan 15-19 tycker inte jag man ska. För det första tycker jag att man ska gå klart skolan och sen tycker jag att man ska leva lite själv. Det är ju när man är ung man ska vara ute på krogen och leka av sig lite. Tänk på att man själv är ett barn då och ska man då skaffa sig ett barn då hinner man inte att göra alla saker man bör göra när man är ung. Det är ju försent när man är 25-30. Folk bör tänka sig för innan vilket många antagligen inte gör. Jag tänker iaf inte slänga bort min ungdom för att skaffa barn, det är en sak som är säker.



Tänk er för innan ni skaffar barn, det är ju för barnets skull också. Man kan inte vara självisk i denna fråga, man ska ju trotsallt kunna ge barnet det bästa och vara en sån bra förälder som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0