Sitter på pendeln just nu

Just nu sitter jag på pendeln från Norrköping till Mjölby. Borde egentligen sitta och plugga just nu men bestämmde mig för att blogg lite i stället.

Igår var det en rätt sjuk dag. Det hände inte så mycket på dagen men på kvällen hände det desto mer. Satt i köket med min käre bror och hans kompis Krille tror jag han hette, jag brukar iaf kalla honom Fågelmyr. Iaf så sitter vi i köket hemma hos mamma och snackar om det mesta. Drog lite grova skämt och hade det trevligt, min bror flummade runt som vanligt sjöng, spelade luftgitarr osv. Jag hade köpt Ben&Jerrys Strawberry cheesecake och fan vad god den var.. Iaf min bror frågade om han fick smacka vilket han självklart fick. Sen hur man definerar smacka är ju då olika hos oss alla. Det som han kallade smacka skulle jag kalla äta, men jag är inte sur för det. Lite generös måste man ju faktiskt vara och han är ju min bror så det är klart jag inte blir sur för det. Han sa till och med att han kunde köpa en ny och han hade ätit för mycket. Senare på kvällen frågade jag min bror om inte jag kunde få ett par cigg av honom. Och det fick jag på ett vilkor: att jag rökte en tillsammans med honom. Tänkte visst jag kan väl offra mig liksom. Som ni kanske fattar så var det inte jag som skulle ha dem. Nej jag hade tänkt att ge dem till Emelie eftersom hon hade gjort klart vårat arbete, helt ensam. Tänkte ge dem till henne som en liten förlåt-present. Vad snäll jag är va?? Offrar min hälsa för henne. Han la iaf 2 cigg på frysen hemma och sen imorse var dem inte där, hmm.

Idag har det inte heller hänt så mycket åkte in till skolan vid tio ungefär och då var jag framme i skolan vid ungefär kl tolv. Träffade Emelie och gick ut med henne eftersom hon skulle röka. Snackade med henne om lite allt möjligt. Så fort jag kommer till skolan får jag känslan om att det bara är töntar som går där, vet inte varför jag tänker så. Antagligen för att det är ganska sant. Är ganska mycket flummiga människor som går där, men då passar ju jag in när jag är i mitt esse. Hihihihi nej jag bara skoja jag är helt normal men ibland kan jag få mina ryck. Ja faktiskt även JAG kan få ryck. Hihi och då menar jag inte något sjukdomsrelaterat utan jag kan få sådana ryck som man får när man är trött eller uttråkad. Ni läsare får visst veta nya saker om mig varje dag. Just jag har gjort prov idag också, i Småföretagande A. det var sista provet och jag tycker faktiskt att det gick riktigt bra, borde få ett G iaf men det är klart man hoppas på att man får högre. Svarade trotsallt på alla VG-frågor och som sagt det kändes bra. Men det återstår att se. Imorgon ska jag göra ännu ett Småföretagande A prov, det tredje. Missade det när det var och nu är vår lärare så snäll att han låter oss som har missat prov få göra det på lektionen. Trots att man inte får det, så säg inte det till någon. Hihihi. Lite tråkigt att åka in och göra provet och sen åka hem igen men jag måste ju göra provet och eftersom jag ska ha Småföretagande B sen i höst är det ju bra att A-kursen är avklarad. Så på så sätt är det skönt att man får möjlighet att göra provet nu innan sommarlovet..

Nu är jag snart framme i Mjölby så det är dags att göra sig redo för avstigning.
Skriver mer i eftermiddag/kväll.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0