Midsommarfirandet

Idag åkte jag och min pojkvän upp till Nedra lid där det var midsommarfirande. Midsommarstång, live band och till och med ponnyridning. Det var verkligen jättefint där, det var vid en badplats. Ja helt enkelt helt underbart med alla barn som dansade rund stången, med utsikten och allting. Blir så himla glad när jag ser att barnen har det roligt, sånt är så viktigt. Kommer ihåg att jag alltid hade så roligt när vi var på midsommarfirande när jag var yngre. Det var något man såg fram till när man visste att midsommar började närma sig. Iaf barnen tyckte det var jätteroligt att det fanns ponnyridning med, det var faktiskt populärt. Både tjejer och killar red.




I bilen på väg till Nedra lid...

Efter midsommarfirandet i Nedra liv var det iaf dags att åka ner till varamon och äta midsommarbord med min pojkväns släkt. Det bjöds på det man brukar äta vid midsommar. Blev inte så mycket mat för min del, åt kanten på en pajbit, tre prinskorvar, två köttbullar och en halv potatis. Mycket va?? Pajen var inte så god, jansson äter jag inte och det var fel sill. Det serverades matjessill och jag tycker bara om inlagd sill som man kan köpa i burk. Men det kan ju inte dem veta. Till efterrätt blev det jordgubbar i grädde eller mjölk, sen lite glass och till sist lite kakor. Eftersom jag var hungrig blev det att jag åt sånt skit istället. Märket tyvärr sen hur svullen min mage blev och det blev ju inte bättre av att den redan var det innan. Det blir lätt så vissa tider i månaden. Kan ju bara tänka hur det såg ut, ojojoj..

Efter midsommarmiddagen och allt prat bar det av till Nykyrka. Där spelade jag, Martin, Lisa och Tomas lite bowling (Wii spelet) och sen spelade Martin och Tomas lite tennis. Där uppe var vi i ungefär en timme, sen bar det tillbaka ner till stan. Åkte en sväng för att se om det hände något ute men det gjorde det ju inte.


Tomas och Lisa under bowlingspelandet

Tomas under bowlingspelet..

Det var min dag...
Hoppas du har haft det trevligt med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0