Helgens händelser och ätstörningar

Nu tänkte jag att jag ska blogga lite, hinner knappt göra det nu när det är sommar. Visst jag kan ta med mig datorn men när jag åker båt och så vill jag inte ta med dem ifall att den skulle gå sönder. I helgen har jag iaf varit på 30 års festen och sen i lördags låg jag på stranden och solade. Skönt. Idag har jag varit hemma nästan hela dagen, ville inte gå ut idag eftersom jag märkte igår att min ätstörning kom krypande. Har inte haft någon matlust på ett tag nu och när jag har ätit har jag mått väldigt dåligt efteråt. Jag är iaf glad över att jag inte har anorexia eller bulimi. Nej min ätstörning är inte så allvarlig, när jag blir stressad eller ibland utan anledning kommer den. Jag slutar nästintill äta, och om jag äter mår jag som sagt väldigt illa. Förut när jag var yngre åt jag inte någonting när dessa perioder kom och nu har jag lärt mig att jag måste äta lite, väldigt små portioner ganska ofta för att jag ska få i mig den näring jag behöver. Trots att jag mår illa av det. Dessa perioder brukar även komma när jag har ätit mycket skräpmat. Eftersom jag tänker väldigt mycket på vad jag stoppar i mig så får jag dåligt samvete när jag har ätit för mycket som inte är bra. Nu har jag även bestämt mig för att komma i form. Vill gå ner några kilo, bara det att jag vet inte hur mycket jag vill gå ner. När jag gick i 7:an vägde jag bara 46-47 kilo ungefär och då mådde jag som bäst. Men eftersom jag har blivit äldre så vet jag inte om jag ska väga så lite nu, jag är trotsallt 1,67-1,68 cm lång och det känns som om det är lite lite. Funderar på om jag ska gå ner till 50 kilo ungefär och sen se hur det ser ut. Vill inte se ut som ett benrangel. Och ska jag väga 50 kilo ungefär så är det ungefär 5 kilo som ska bort. Tycker det verkar ganska lagom. Ska sätta upp ett speciellt träningsprogram och sen tänka över min kost lite mer, även om jag äter väldigt bra. Tror jag ska skriva om denna process i bloggen, det kanske ger inperation till andra som vill göra samma sak. Det gör jag!! Ni ska få hänga med i min träning, kost och resultat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0