Här igen

Ja då sitter man här igen, på pendeln på väg hem. Samma visa varje dag, haha. Tänkte iaf berätta lite om min dag. Som ni har kunnat läsa i tidigare inlägg började jag klockan 08.20 och hade min första Samhällskunskaps lektion, självklart har jag ju haft samhällskunskap när jag gick på högstadiet men det var ju bara under en väldigt kort period man hade det då. På lektionen hände det dock inte så mycket, vi gick igenom kriterierna  för kursen och kursplanen. Sånt som man brukar göra på första lektionen. Efter samhällskunskapen hade jag Avel och där hände det samma sak, dock tittade vi även på en film som handlade om hur katternas avel är och har sett ut. På filmen visades olika raser upp, t ex persern som har så intryckt nos. Dem berättade även lite om kattutställningar osv.
 Efter lunch hade vi svenska B och där hände samma saker som på tidigare lektioner plus att vi fick skriva ett brev om hur våran sommar har varit samt våra tankar inför sista året. Det var min skoldag i största allmänhet, förstår ju att det inte är så roligt för er att läsa om min skoldag. Speciellt när det inte händer så mycket. Det har ju varit samma saker på varjje lektion och det blir ju lite tjattigt att läsa om det då. Nästa fredag ska jag dock till Kolmårdens djurpark så då blir det lite roligare läsning för er som vill veta hur det är att gå på min skola.

Idag fyller iaf min mamma år och hon ska hämta mig i Mjölby vid halv fyra. Eftersom jag inte har köpt någon present så tänkte jag att jag kunde köpa en tårta eller liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0