Fan vad sliten jag är...

Det tar på en det här. Jag hostar så mycket att jag nästan kräks och så hårt så det gör ont i hela bröstet och i magen. Skulle inte förvåna mig om jag skulle hosta sönder ett eller flera revben under tiden jag är sjuk nu. Kan nästan garantera att jag iaf måste ha en spricka i något revben. Jag snyter mig s mycket att jag får näsblod, alltså har jag näsblod varje dag och under en dag är det säkert från en gång till tre gånger. Har nog inte varit så här sjuk på länge.

Jag fryser, skakar, svettas, är yr. Och jag nog så vad om att mitt blodtryck är sjukt lågt nu. Har redan extremt lågt blodtryck när jag ligger ner och väldigt lågt blodtryck när jag sitter eller står upp. Så det måste ju vara i botten just nu. Har ingen energi eller någonting kvar utan hela jag går på sparlågan vilket gör att dagarna spenderas i sängen framför TV:n eller en film och liknande. Och det hatar jag, jag är sjukt rastlös hela tiden, dygnet runt. Jag villl till skolan och jag vill kunna gå ut och motionera, jag vill kunna göra något som är ansträngande. Låt min kropp få arbeta både fysiskt och psykiskt. Musklerna vill arbeta, gå snabba promenader, göra sit-ups, armhävningar, osv. Hjärnan vill få uppgifter att göra, dem vill plugga helt enkelt. Och inget av detta kan jag göra. Tränar jag kan jag bli sjukare, pluggar jag stängs hjärnan av, tappar koncentrationen trots att den så gärna vill plugga och lära sig nya saker.

Sömnen är hemsk, när jag väl har somnat vaknar jag flera gånger under natten och måste snyta mig. Så totalt är det väl mellan 4-5 timmars sömn varje natt om inte mindre.

Jag tänkte faktisk lägga ut en bild på hur jag ser ut just nu men jag kan tyvärr inte det. Jag är bara för sliten, mörka ringar runt ögonen, kritvitt ansikte och svullen hals. Tycker nästan jag ser ut som ett monster men så illa är det ju inte dock. Mina ögon är svullna och ömmar och rinner till och från..

För ett par dagar sedan sa jag till och med att det vore ganska praktiskt om man kunde dö en stund lite då och då. Till exempel om man är sjuk då gör man ju ändå ingenting så då kan man ju få slippa det. Sjuk tanke jag vet, men till mitt försvar så vill man nästan dö när det känns som om man hostar upp sina inälvor och snyter ut sin hjärna genom näsan..



Ni tycker säkert att jag låter väldigt sur och grinig nu och vill att ni ska tycka synd om mig för att jag skriver inlägg om att jag är sjuk. En sak ska ni veta jag vill eller försöker inte få er att tycka synd om mig, jag är inte ute efter komentarer där det står krya på dig osv. Jag bloggar om vad som händer i mitt liv och om saker jag gillar. Just nu händer det ju ingenting i min vardag och jag har ingen ork till att leta igenom hela internet efter bilder och tips om olika saker till er. Därför skriver jag om hur jag mår just nu, om att jag är sjuk. Det är det värsta jag vet att vara sjuk, att vara iskall och kokhett på samma gång. Att hosta så det gör ont. Men det är det som händer i mitt liv just nu. Jag kan ju inte blogga om något annat och att blogga är ju nästan det enda förutom att titta på TV och sova jag orkar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh jag har sovit så bra så! Vad gör du då ?

2009-08-26 @ 14:57:27
URL: http://designbyjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0