Du är vacker som du är

Jag vill bara säga att jag är så jävla trött på alla tjejer som klagar ppå att dem är tjocka, har ful näsa osv. Alla har någonting dem kan vara stolta över, just du kanske har vackert hårsval eller fin mun eller vad som helst. När du ser dig själv i segeln får du inte samma uppfattning av ditt utseende som dina kompisar och andra runt omkring får. Visst alla har väl alltid något som man inte är nöjd över, jag lovar alla är missnöjda med någonting och den som säger att hon/han är perfekt ljuger antagligen. Jag har hört många, speciellt tjejer säga att dem tycker det är fult att det ena bröstet är lite mindre än det andra eller att deras ena öga är större än det andra. Men det är så här, du har en höger och en vänster sida på din kropp, ingenting är exakt lika stort eller litet på din kropp. Det finns alltid någon som tycker att du är snygg även om alla kanske inte gör det, och snälla bry dig inte om dem som inte tycker att du är vacker och låt dem absolut inte få kränka eller förnedra dig för det. Det spelar ingen roll om du är tjock eller smal, vit eller svart, svensk eller utlänsk du är lika mycket värd i alla fall. Själv har jag t ex gått upp lite i vikt och försöker komma ner till min idealvikt igen. Det här är viktigt att ni förstår också, jag vill inte gå ner i vikt igen för att se bra ut på stranden eller vara smal för andras skull. Detta gör jag för att jag vill leva hälsosamt och sunt. Jag gör det även för att må bra både fysiskt och psykiskt också. Det kommer alltid finnas någon som vill trycka ner dig på grund av olika saker, men dem är oftast väldigt osäkra själva och kan till och med vara avundsjuk på dig.  

Du ska älska dig själv för den du är inte för den andra vill att du ska vara, kom ihåg det!!
För att kunna älska någon annan måste du kunna älska dig själv!!

Ett tips!
Försök att se dig själv från ett annat perspektiv, ur någon annans synvinkel. Jag kan nästan lova dig att du kommer att hitta saker du gillar med dig själv som du inte har lagt märke till förut, bara för att du koncentrerat dig på det du inte gillar lika mycket.

En övning!
För dig som har dåligt självförtroende, testa att ställa dig framför segeln en gång varje dag och säg till dig själv att du är vacker och att du är fantastisk på alla sätt och vis. Detta har jag själv gjort när mitt självförtroende pendlade upp och ner. Det hjälpte för mig så det kanske hjälper för dig också. Det är alltid värt att testa.

Kom ihåg!
Du är den du är och du ska vara jävligt stolt över det...



Kommentarer
Postat av: evelina

Är du intresserad av böcker?

Missa då inte mitt TIPS på en bra bok,

mycket gripande och den får mig att gråta.

Kram :)

2009-04-15 @ 18:22:21
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

ey,nice blogg hörru:D





http://femsmultron.blogg.se är min blogg ialf:)

Skriver om det ALLDRA SENASTE skvallret från hollywood,den är riktigt bra och fin blogg:)

2009-04-15 @ 20:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0