Tillbaka till vardagen

Jaha då var det dags att gå tillbaka till vardagen igen. Skolan börjar ju som bekant i morgon och det är väl blandade känslor med det. Det ska ju såklart bli skönt att få träffa vännerna igen och speciellt Emelie som jag har saknat! Jag tycker om min skola och trivs bra där så det är inte på det sättet jag önskar att lovet skulle vara längre utan det är det att man nu måste gå upp så himla tidigt. Jag har det ju inte direkt som andra 17 åringar som kan gå upp vid 7 på morgonen, nej jag måste ju gå upp vid kvart över fem om jag ska hinna till skolan innan vi börjar. Visst jag kunde ha valt att bo på elevhemmet om jag ville men jag är så ströd att jag inte gör det. Dels tycker jag att det är lite sunkigt där och jag vill inte sova i en säng som jag vet inte hur många har legat. Jag vill komma hem till mig efter skolan och kunna sova i min egna säng, eller i nuvarande fall min pojkväns säng (för dem som inte vet bor jag hos min pojkvän). Jag säger inte att det är jobbigt att pendla varje dag, jag tycker faktiskt att det är värt det. Men det är klar att man ibland tycker att det är jobbigt och att man önskar att min gick på Carlsund som bara ligger nån kilometer från lägenheten. Det är så livet är och man har ju ändå gjort sina val också. Jag ser det också så att har jag klarat att pendla i två år varför skulle jag inte klara ett år till.  Nu börjar det bli sent och jag ska ju som sagt gå upp vid kvart över fem, men det får vi väl se om jag gör, beror på om jag orkar sminka mig eller inte kanske blir så att jag tar med mig smink till skolan och sminkar mig där. Man vill ju inte skämma hela Norrköping i morgon, nej jag bara skoja så fel är jag inte utan smink men man ser ju alltid bättre ut med eller hur??
Oj nu börjar klockaan verkligen bli mycket och jag måste nog sova ett par timmar i alla fall om jag ska orka med skolan i morgon. Bäst att sätta datorn på laddning också så man har något att göra på bussen och tåget.

God natt!!
Puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0