Reptilhantering

Hej hej!
Tänkte berätta lite om gårdagens reptilhantering. vi började med att ta ut majsormarna ur deras terrarium, jag tog inte ut nån eftersom terrariet är stort och majsormarna ligger oftast i en värmegrotta längst in i terrariet. För att få ut dem måste man klättra in i terrariet vilket jag inte anser är ett problem men det är det att hos majsormarna bor en liten råttsnok också som inte är helt pålitlig. Han har nämligen bitit en förut. Först kände jag att jag inte ville hålla i en orm själv men sen sa Zandra, en av intruktörerna att hon kunde hålla i huvudet medans jag höll i kroppen och svansen. Det gick riktigt bra faktiskt. Sedan frågade min lärare Maria om jag ville hålla hela ormen men jag valde att hålla en orm som var lite lugnare istället och det gick också bra. Efter ett tag tog Patti en i min klass ut en röd regnbågsboa (en unge) och då blev jag helt kär. Den låg som en liten boll i handen och rörde sig knappt. Helt underbar!! Sen så fick vi lära oss hur vi skulle fixera ormarna, som man gör när man ska titta i munnen och göra en hälsokontroll. Efter att vi hade fixerat ormar så visade Micke hur man fixerade fågelspindeln. Vi fick även klappa prakthornspaddan och hålla i korallfinger lövgrodan. Den var jättesöt och var väldigt len. Jag har i hela mitt liv trott att grodor är slämiga små varelser och alltid tyck att dem har varit ganska obehagliga, men fel det hade jag. Det var ungefär allt vi gjorde då, får se vad vi får göra nästa gång!
Puss & Kram
Michelle











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0